De Mechelse wijnsommelier Marc Gillis, Wine World Taster of the Year 2004, lanceert op 6 mei zijn eigen internetmagazine.
“Het is de bedoeling een alternatief wijnmagazine te maken, dat ook een platform biedt aan kleine onbekende wijnboeren die geen platform krijgen in de grote media”, zegt Gillis. “Ook kritische vragen gaan we niet uit de weg. Zo onthullen we in het eerste nummer dat de warenhuisketen Carrefour al jaren een Monbazillac-een wijn uit uit het zuidwesten van Frankrijk verkoopt onder de noemer Bordeaux. Wij vroegen ons af hoe zo’n wijn door de douane geraakt en wij gingen daarover praten met de douane.”
De bedoeling is dat de lezers samen met Marc Gillis op ontdekking gaan in de boeiende wereld van de wijn. “Ik wil de mensen echt alles vertellen over wijn”, zegt hij,”ook over wijnen waarvan ze nog nooi hebben gehoord of praktijken waarover liever niets wilden weten. Maar de nadruk ligt wel op het genieten van wijn.”
“Jeroboam”, zo heet het nieuwe wijnmagazine en het wordt gelanceerd op 6 mei, ter gelegenheid van het Antwerp Wine Event in de Piva te Antwerpen. Het verschijnt 6 keer per jaar. Losse nummers kosten 7 euro. Wie een jaarabonnement neemt, krijgt een nummer gratis en betaalt slechts 35 euro.
Bron: www.nieuwsblad.be